2010. július 2., péntek

2010. június 17.

By Marci:

Nos, örömmel jelentem, hogy a jó időre és életkoromra való tekintettel a hétvégén belevágtunk a „Szobatisztasági projektbe”. Voltak már zsenge próbálkozások a témával kapcsolatban, de a legtöbbször csak a véletlennek volt köszönhető a siker: gyakran előfordult, hogy szóltam anyának, hogy: „Bilibe pisilni!” ráültetett a wc-re (azt hívom bilinek), aztán nem történt semmi. A hétvégén viszont már Anya a nagy melegben sajnálta rám adni a pelenkát, így egy gatyót kaptam és a lelkemre kötötte, hogy szóljak, ha pisilnem kell. Így is volt: szorgosan jeleztem, ültem a wc-re és produkáltam. Na jó, azért egyszer-kétszer az is előfordult, hogy már csak a tényt közöltem és nem szándékot, de túlélte mindenki. Kicsit nagyobb gáz volt, amikor a kakival kapcsolatban nem szóltam. Anya éppen porszívózott, és nem akartam zavarni, így aztán szépen elintéztem a dolgot. Anya már csak a végtermék szagára lett figyelmes, amikor odasomfordáltam mellé: a cucc ugyanis a gatyóban maradt…

Anya persze nem lehetett mérges rám, hiszen amikor a pelenkát gatyára cserélte rajtam, csak azt mondta, hogy ha pisilnem kell, szóljak. Kakiról nem volt szó….




By Bálint:

Hivatalosan megkezdődött az oviban a nyári szünet, de mi ráhúzunk egy-két hetet. Az óvodai évzárón és ballagáson túl vagyunk, de sajnos előttünk áll egy műtét, ami a „halláscsökkenésemet” hivatott javítani. A gyógyszeres kezelés nem hozta meg a várt eredményt, ezért amikor két hete visszamentünk a Fül-orr gégészetre, és újra megcsinálták a Thymponometria vizsgálatot, egy hallásvizsgálatot és a röntgent, az eredmények alapján a doktor néni műtétet javasolt. Ha jól értettem, azért csökkent a hallásom, mert a több hete elhúzódó arcüreg-gyulladásom miatt folyadék halmozódott fel a hallóüregben, ami nem tud távozni. A hallócsontocskák folyadékban vannak, ami hosszú távon elmeszesedéshez vezethet, ennek pedig végleges halláskárosodás lehet a következménye. Ezért az altatásos műtét során a dobhártyámon ejtenek egy metszést, kitakarítják mögüle mindazt, ami nem oda való, majd beültetnek egy ún. grommet-et, ami biztosítani fogja a hallójárat szellőzését. És ha már ott vagyok, egyúttal kiveszik újra az orrmandulámat is, mert az szépen visszafejlődött a két év alatt. Elvileg ez a kis szellőztető tubus magától kiesik 8-12 hét múlva, de ha nem, akkor kiveszik, ha nem lesz rá szükség. Amíg viszont bent lesz, nagyon vigyázni kell vele: víz nem érheti és idő előtt sem szabad kiesnie, úgyhogy strand és ugra-bugra nem lesz a nyáron…





Nincsenek megjegyzések: